تحولات لبنان و فلسطین

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بازماندگی از تحصیل اتباع به دلیل نداشتن کد یکتا، گفت: در حال تعامل بیشتر با وزارت کشور، و مرکز اتباع مهاجرین خارجی برای کمرنگ شدن اینگونه مشکلات هستیم.

نوید وزارت رفاه درخصوص رفع مشکل بازماندگی از تحصیل اتباع

به گزارش قدس آنلاین؛ هادی بهداد، در بازدید از مرکز یاسر (مرکز اقامتی شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان)که با حضور «محسن کرمانی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی، «مریم شاکری» معاون اجتماعی اداره بهزیستی استان تهران و «مریم خاک رنگین» رئیس گروه مراقبت و توانمندسازی کودکان کار و خیابان سازمان بهزیستی کشور انجام شد ضمن تقدیر از زحمات تمام کسانی که در این مجموعه مشغول فعالیت هستند، این کار را جهاد مقدس دانست و افزود: مسائل بهزیستی چند وجهی است و حل کردن آن ها توان مضاعفی را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حمایت و پشتیبانی این وزارتخانه از کودکان کار و خیابان و مراکز آموزش و نگهداری آن ها تاکید کرد و گفت: سیاست دولت، اولویت‌گذاری برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت خانواده است.

بهداد، با بیان اینکه عدم کارکرد خانواده آسیب‌زاست، گفت: ما به عنوان سیاست‌گذار برای حل مسئله باید توجه جدی به موضوع خانواده داشته باشیم.

وی همچنین مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی را از دیگر عوامل موثر در موضوع کودکان کار دانست و بر اهتمام برای حل آن ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از کودکان کار باید انعطاف‌پذیر باشد، گفت: در برخی آسیب‌ها نیاز به بودجه حمایتی خاصی نداریم و با تغییر رویکرد می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

بر اساس این گزارش در بازدید از مرکز یاسر،  موضوعِ نداشتن کد یکتا و بازماندگی از تحصیل اتباع به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مراکز نگهداری کودکان کار مطرح شد که در این زمینه مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوید تعامل بیشتر با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی را برای کمرنگ شدن این نوع مشکلات را داد.

بهداد،  همچنین درخصوص موضوع مهارت‌آموزی کودکان در اینگونه مراکز، درخواست احصای چالش‌های مهارت‌آموزی کودکان را مطرح کرد و افزود: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بخش ویژه آسیب‌های اجتماعی پیش بینی شده است و بنابراین برای مهارت آموزی کودکان کار و خیابان  نقشه راه وجود دارد.

۹۷ درصد کودکان کار دارای خانواده هستند

 همچنین  در این دیدار محسن کرمانی، معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۹۷ درصد کودکان کار دارای خانواده هستند، گفت: در گذشته دستورالعمل حمایت از کودکان کار معطوف به فرد بود و اکنون در حال تلاش به سمت خانواده محورشدن است.

به گفته وی  در رتبه‌بندی مراکز بهزیستی، برای نخستین بار در کشور  امتیاز بیشتری به مراکز روزانه داده شده تا خانواده‌ محوری جایگاه بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.